Volgens mij mogen we spreken van een nieuwe hype. Ik zou soms willen dat ik ook 50 was, dan mocht ik ieder weekend (of dag van de week) naar één of andere evenementenoord of verlaten sporthal om een beurs te bezoeken. Een beurs speciaal voor mij, vol lifestyle, vitaliteit en 'actief zijn'. Jottum!
Van 3 tot 6 april is er weer eentje in de Ijsselhallen in Zwolle.
Even zonder gekheid. Is dit de oplossing van marketing Nederland voor het ouderenmarketing vraagstuk? En is dit hetgeen waar 50'ers en ouderen in Nederland op zitten te wachten. Ik betwijfel het steeds meer.
2 opmerkingen:
Mee eens Arjan. Het zijn ongetwijfeld leuke uitjes maar het heeft niets met marketing naar de doelgroep te maken. Je krijgt er eerder een vertekend beeld van.
Toch zullen bedrijven, die hun eerste stappen in de benadering van de 50-plussers willen zetten, dit soort gelegenheden testen. Helaas koemn ze dan met een wat vervormd beeld terug of erger nog: ze zien hun vooroordelen bevestigd.
Ik denk overigens wel dat het een lucratieve bezigheid is voor de organiserende partij. 200 standhouders is een prestatie van formaat.
De prestatie stel ik ook zeker niet ter discussie. Zelfs Plus Magazine staat op de lijst met exposanten.
Een reactie posten