Deze week kwam Yahoo met de nieuwe website Shine. Deze site richt zich op vrouwen van 25 tot 54 en heeft onderwerpen als mode, entertainment, ouderschap en werk. Een échte vrouwenportal dus. Slim, want voor online marketeers zijn vrouwen een geliefde doelgroep. Er zijn meer vrouwen online actief dan mannen. Onder vrouwen boven de 18 jaar zijn er 81 miljoen actief op internet. Bij de mannen is dit 77, 8 miljoen. Ook zijn de websites voor vrouwen ontzettend populair. Afgelopen februari bezochten maar liefst 74 miljoen mensen dergelijke sites. Een stijging van 43 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Wanneer je bedenkt dat het totale internetverkeer slechts 5% toenam, is duidelijk hoe belangrijk deze groei is.
Met Shine hoopt Yahoo een nieuwe populaire plek te bieden voor de bezoekers. Yahoo had al eerder successen met Yahoo Finance, Yahoo Sports en Yahoo News.
Met Shine hoopt Yahoo een nieuwe populaire plek te bieden voor de bezoekers. Yahoo had al eerder successen met Yahoo Finance, Yahoo Sports en Yahoo News.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Yahoo de grens trekt bij 54. Natuurlijk, dat doen meer partijen, maar juist oudere vrouwen zijn erg actief online. Geen logische keuze van Yahoo. Maak het gewoon toegankelijk voor alle vrouwen.
De inhoud die voor de website wordt verzameld is afkomstig van tijdschriften en weblogs voor vrouwen. Deze worden samengevoegd voor een contentrijke omgeving met een duidelijke inhoud. Shine moet een magneet worden voor vrouwen die de beste informatie op één plek willen zien.
Deze nieuwe portal is voor Yahoo een riskante ondernemening, omdat er al veel drukbezochte sites voor deze doelgroep bestaan. Het bedrijf denkt echter dat zij een groot voordeel hebben, omdat zij jarenlang gegevens hebben verzameld over de doelgroep. Yahoo weet wat ze zoeken en waar ze op klikken.Volgens senior analyst Debra Aho Williamson van Emarketer maakt Yahoo een goede kans. Zij kunnen gebruik maken van hun merk, contacten met tijdschriften en adverteerders. Een ander nieuw bedrijf zou met dezelfde portal minder kans op succes hebben.
De inhoud die voor de website wordt verzameld is afkomstig van tijdschriften en weblogs voor vrouwen. Deze worden samengevoegd voor een contentrijke omgeving met een duidelijke inhoud. Shine moet een magneet worden voor vrouwen die de beste informatie op één plek willen zien.
Deze nieuwe portal is voor Yahoo een riskante ondernemening, omdat er al veel drukbezochte sites voor deze doelgroep bestaan. Het bedrijf denkt echter dat zij een groot voordeel hebben, omdat zij jarenlang gegevens hebben verzameld over de doelgroep. Yahoo weet wat ze zoeken en waar ze op klikken.Volgens senior analyst Debra Aho Williamson van Emarketer maakt Yahoo een goede kans. Zij kunnen gebruik maken van hun merk, contacten met tijdschriften en adverteerders. Een ander nieuw bedrijf zou met dezelfde portal minder kans op succes hebben.
En als het dan zo riskant lijkt, maar toch zo kansrijk is, waarom kiest Yahoo dan is vredesnaam voor Shine. Mijn eerste logische reactie was via mijn browser naar http://www.shine.com/ te gaan. Helaas, dan kom ik niet bij Shine, maar bij een online vacaturesite. http://shine.yahoo.com/ is net wat moeilijker, maar brengt me bij het juiste portal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten