40 kuub verse sneeuw lag gisteren op het Plein Den Haag, Zeventig 70-plussers houden sneeuwballengevecht in de lente. Waarom in godsnaam vraag ik me dan af? In de lente de winter trotseren, terwijl je in de herfst van je leven bent, is de even simpele als 'vreemde' verklaring van de initiatiefnemers. In een reusachtig sneeuwballengevecht op Het Plein in Den Haag bonden de zeventig zeventig-plussers op dinsdag 15 april de strijd met elkaar aan. Veertig kuub sneeuw lag daar voor hen klaar toen om 12.00 uur de eerste ballen door de lucht gingen. De wedstrijd is een idee van CoolBest VitaDay. Zij wil laten zien dat vitaal oud worden fantastisch is. Een heldere gedachte lijkt me, maar dit doet me vooral denken aan aapjes kijken. Vitaal oud worden is meer dan 'hey kijk, een fitte bejaarde'.
Topfit aan de start
De `Club van 70+' heeft een ochtend van gedegen oefening achter de rug als ze aan het sneeuwfront verschijnt. De twee teams, die elk uit 35 kloeke ouderen bestaan, zijn in topconditie. Eénderde kan zelfs nog een koprol maken, blijkt uit eerder onderzoek. Voorafgaand aan het startschot, dat om 12.00 uur klinkt, krijgt de club een stoomcursus sneeuwballen gooien en wordt de groepsyel geoefend. Vervolgens is het, wanneer de eerste klanken van `Eye of the tiger' uit de boxen knallen, tijd om ten strijde te trekken en te bewijzen wie de meest vitale zeventig-plusser is. Winters feestje Het Plein in Den Haag wordt voor de gelegenheid feestelijk en in winterse stijl aangekleed. Zo zal een ijskunstenaar ter plekke een ijsblok bewerken en zorgt een dj voor een leuke mix van hedendaagse hits en hits uit de jaren vijftig (sic!).
Vitaal door weerstand
De `Club van 70+' bestaat uit zeventig kwieke zeventig-plussers. CoolBest VitaDay heeft de club in het leven geroepen om Nederland te laten zien hoe fijn het is om vitaal oud te worden. Een goede weerstand zorgt voor vitaliteit. CoolBest VitaDay bevordert een evenwichtige darmflora en dat is goed voor de weerstand.
1 opmerking:
Een onhandige actie met een nog onhandiger persbericht. Ik had er ook al een bedrijfsblogje aan gewijd.
Mensen die nog geen 70 zijn, zullen de actie ongetwijfeld ludiek vinden maar vanaf nu VitaDay ook associëren met een oud imago. Het meest duidelijke voorbeeld lijkt ons toch dat een vrouw van 69 jaar zich niet graag zal laten zien met een drank voor 70-plussers. Segmenteren op leeftijd is bijna altijd gevaarlijk en al helemaal bij vrouwelijke consumenten.
We hopen dat de media-aandacht Cool Best uiteindelijk meer omzet op zal leveren maar we verwachten dat die omzetstijging niet bij VitaDay plaats zal vinden.
Een reactie posten