08 februari 2007

50 plus reclamebureau

Naast een reclamearchief moet Mokkamarketing ook een podium blijven waarop nieuwe initiatieven op de 50 plus markt zich kunnen presenteren. De eerste die dat deed was RIJP van Herbert Driessen. RIJP onderscheidt zich duidelijk van andere marketing en communicatiebureaus door het conceptmatige karakter van haar dienstverlening.

Het eerste reclamebureau dat zich enkel bezig gaat houden met reclame gericht op ouder wordende consumenten is Years van voormalig RappCollins creatief Gerard Teuben.

Over Years:

Vanaf 1 januari 2007 bestaat Years. Years is een reclamebureau dat zich uitsluitend richt op de 50+ markt, met name de Youngtimers, babyboomers die zich nog lang niet zo voelen zoals ze worden neergezet in de reclame. De visie van Years: als je communiceert met de oudere doelgroep moet je beseffen en weten dat je hier praat met mensen met een rijk verleden. Stel je eens voor in welke tijd iemand van 56 jaar is opgegroeid. Dat maakt dat je anders naar hem/haar gaat kijken. En dat is hard nodig. Getuige de reclame die we zien afgevuurd op deze doelgroep. Gewenste reactie van de reclame van Years: straks wil iedereen oud worden!
Years bestaat voorlopig uit 1 persoon: Gerard Teuben. Maar wordt aangevuld en uitgebreid afhankelijk van de situatie en de toekomst.

Over Gerard Teuben:

Years is opgericht door Gerard Teuben. Hij werkte 10 jaar als artdirector bij Ogilvy & Mather en 8 jaar bij Rapp Collins, de DM-dochter van DDB Amsterdam. Vanaf 2000 werd Teuben creatief directeur en lid van het MT bij Rapp Collins. Werkte en was verantwoordelijk voor klanten als Zilveren Kruis Achmea, Centraal Beheer Achmea, PGGM, Rabobank, Compaq, Randstad, KLM, Restaurant Fifteen en de Lotto. Rapp Collins is in de afgelopen jaren getransformeerd van een ‘bureau uit de provincie’ naar een toonaangevend en prijswinnend Direct Marketingbureau. Gewonnen prijzen: 1 Effie, 4 keer een Esprix, 1 John Caples Award,
2 Europeon Promotion Award, 2 Zilveren Leeuwen in Cannes. Verder: 2 keer uitgeroepen tot de beste en meest prijswinnende actiemarketingcreatief (2004 en 2005).De visie van Teuben op 50+ reclame: zo wil ik ook wel oud worden!