12 februari 2007

50 plus Fabulous voor een positief beeld van de vrouw



50 Plus Fabulous kondigde vorige week de prijswinnaars aan van de eerste 50 Plus Fabulous awards. Awards zullen vanaf 2007 jaarlijks worden uitgereikt aan bedrijven die hebben bijgedragen aan een positieve beeldvorming van 50 plus vrouwen, aan bedrijven die producten maken en diensten leveren gericht op 50 plus vrouwen en aan bedrijven die de waarde herkennen, benadrukken en promoten van 50 plus vrouwen op de werkvloer.

In Nederland hebben we sinds kort de 50 plus expertise award, in Amerika gaan ze dus nog een klein stapje verder.

De eerste 50 Plus Fabulous awards zijn uitgereikt aan:
  • Chico's omdat zij de eerste was die met een kledingcollectie voor de rijpere vrouw op de markt kwam. Een doelgroep die voorheen werd genegeerd.
  • Coldwater Creek, ook kledingfabrikant. Omdat zij worden geprezen om de herintroductie van de denim stretch jeans voor vrouwen op leeftijd.
  • Zowel L'Oréal als CoverGirl, voor het feit dat zij 50 plus vrouwen als gezicht voor hun merk hebben gekozen.
  • Dove, zoals verwacht als beloning voor haar 'Echte schoonheid' (Campaign for Real Beauty') campagne. Vooral deze evolution film oogste veel lof.

Geen opmerkingen: