Het is officieel al 6 dagen 2007, dus is het wel tijd voor een frisse terugblik op wat 2006 ons heeft gebracht. Eons laat in een persbericht weten dat zij het internetgedrag van haar 50 plus leden onder de loep heeft genomen. Een specifiek beeld van de bezoekers van Eons.com. Ik had het eerder deze week zelf al over een aantal trends voor 2007 waarvan ik denk dat we ze kunnen gaan waarnemen. Eons maakt duidelijk dat een aantal van deze trends al in 2006 duidelijk zichtbaar waren. Op zijn eigen blog heeft Dick er een mooie videopresentatie van gemaakt die zeer aan te bevelen is.
Uit het onderzoek van Eons blijkt bijvoorbeeld dat 50 plussers het online social networking al in 2006 massaal hebben omarmd. In de Wall Street Journal wordt Eons liefkozend 'MySpace for seniors" genoemd, met nu al meer dan 1000 (discussie)groepen. Een ongekend potentieel. En ook op MySpace zijn veel ouderen actief. Met de deze maand geplande komst van MyDecide is er voor senioren genoeg te netwerken. En niet alleen netwerken is populair. 47% van de mannen en vrouwen boven de 45 maakt gebruik van één van de populaire zoekmachines. De cRANKy zoekmachine van Eons is speciaal voor 50 plussers ontworpen, en inmiddels een groot succes.
Het leukste en meest bruikbare dat Eons de marketeers onder ons biedt is de grote database met levensdromen. Iedere plusser die zich aanmeldt bij de site kan zijn top tien met nog te verwezenlijken levensdoelen samenstellen. Levensdoelen waaraan zij graag hun tijd en geld willen uitgeven. Handig voor ons om te gebruiken bij het bedenken van campagnes of bij het ontwerpen van producten.
06 januari 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten