Uit het onderzoek van Eons blijkt bijvoorbeeld dat 50 plussers het online social networking al in 2006 massaal hebben omarmd. In de Wall Street Journal wordt Eons liefkozend 'MySpace for seniors" genoemd, met nu al meer dan 1000 (discussie)groepen. Een ongekend potentieel. En ook op MySpace zijn veel ouderen actief. Met de deze maand geplande komst van MyDecide is er voor senioren genoeg te netwerken. En niet alleen netwerken is populair. 47% van de mannen en vrouwen boven de 45 maakt gebruik van één van de populaire zoekmachines. De cRANKy zoekmachine van Eons is speciaal voor 50 plussers ontworpen, en inmiddels een groot succes.
Het leukste en meest bruikbare dat Eons de marketeers onder ons biedt is de grote database met levensdromen. Iedere plusser die zich aanmeldt bij de site kan zijn top tien met nog te verwezenlijken levensdoelen samenstellen. Levensdoelen waaraan zij graag hun tijd en geld willen uitgeven. Handig voor ons om te gebruiken bij het bedenken van campagnes of bij het ontwerpen van producten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten