19 januari 2007

Van anti naar pro: de nieuwe Dove strategie


Dove, die met haar 'echte schoonheid' campagnes al vaak in de prijzen viel, gaat zich nu dan eindelijk openlijk richten op de schoonheid van de oudere vrouw. Was het eerst alleen de schoonheid van de gewone vrouw, nu is het die van vrouwen die net voor, in, of net na hun menopauze zitten. Juist, de babyboomer vrouw. Dove bewijst hiermee opnieuw dat campagnes niet altijd op jonge vrouwen gericht moeten zijn. De real beauty campagne werd door babyboomers natuurlijk al hoog gewaardeerd, maar nu zij ook echt de doelgroep zijn is die houding nog positiever.
Het doet me denken aan een campagne van een Amerikaanse onderkledingfabrikant. Een oudere vrouw die heel veel zegt met de volgende zin:
"If you want to reach me, don't show me pictures of my daughter in underwear"

De zogenaamde pro-age campagne van Dove is de volgende stap in de prijswinnende real beauty campagne. Unilever heeft de lancering van de 'Pro-age' productenlijn volgende maand in de planning Reclamebureau Ogilvy & Mathers probeert op deze manier om samen met Unilever het traditionele 'anti' te doorbreken. Producten die ouderdomsverschijnselen kunnen tegengaan of camoufleren worden doorgaans als anti-aging verkocht. Pro-aging klinkt volgens beide partijen veel vriendelijker en wordt door de doelgroep hoger gewaardeerd.

Geen opmerkingen: