18 januari 2007

De kracht van de juiste blog(titel)

Het heeft niet veel met seniorenmarketing te maken. En eigenlijk ook niets met de andere onderwerpen die ik hier doorgaans bespreek. Dat blogs impact hebben weiger ik te betwijfelen. Dat een blog door de constante content update goed scoort in Google is ook bekend. Als ik een aantal onderwerpen google die hier op dit blog worden besproken dan kom ik Mokkamarketing vaak op de eerste pagina van de zoekresultaten tegen. Een bepaalde populaire term in je blog kan ineens voor ongekende bezoekersaantallen zorgen.

Alexa Web search houdt iedere maand de movers en shakers bij. Ofwel, de grootste stijgers en dalers ter wereld als het gaat om aantallen hits. Zover niets opzienbarends.

Apple fan Okan Vandarova denkt er waarschijnlijk deze maand anders over. Zijn http://www.appleiphone.blogspot.com/ (net als mokkamarketing een gratis blogger blog) trok na de lancering van de Iphone begin deze maand 2900% meer bezoekers dan daarvoor. Een onvoorstelbare stijging. Ter vergelijking: de site van Apple trok 60% meer bezoekers.

Geen opmerkingen: