In Frankrijk wordt op 10 december een nieuw lifestyle kanaal speciaal voor babyboomers gelanceerd: Vivolta. De zender gaat uitzenden via het Franse CanalSat en Numericâble. Omroep Max, maar dan specifiek voor babyboomers in leeftijd variërend van 45 tot 65. Het potentieel bereik van de zender is 16,5 miljoen kijkers. Het woord senioren wordt expliciet verbannen. Geen slechte zaak, ook in Frankrijk heeft het woord een 'bejaarde' bijsmaak. Men wil vooral de jonge oudere (de babyboomer dus) aan de zender binden. Verschillende investeringsmaatschappijen hebben een aandeel in de zender.
De programmering is toegespits op de doelgroep en bestaat voor 50% uit allerhande spel en tv shows. Shows die gedeeltelijk zelf worden geproduceerd en voornamelijk gepresenteerd door Franse tv bekend- en grootheden. Op prime time worden vooral goede films uitgezonden. De zender lanceert daarnaast begin 2008 een uitgebreide website met veel e-commercie, brain coahcing en thuiswinkeldiensten. Het verdienmodel van de zender is vooral gebaseerd op abonnementen en advertising.
29 november 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten