26 november 2007

Wilt u ook een (dikke) Pakkerd?


Het voordeel van creativiteit is het kunnen bedenken van nieuwe innovatieve ideeën. Het nadeel? Veel van die dingen zijn al uitgevoerd of zijn ook al door anderen bedacht. Zo liep ik al een tijdje met het idee rond om 'boomerang' kaarten in verzorgingsinstellingen aan te bieden. Iets dat tot op heden nog zelfden of nooit voor komt. Helaas, enige research leert dat ik in gezondheids- en verzorgingsinstellingen al op mijn wenken kan worden bediend. Door zogenaamde Pakkerds. Leuk concept, al is het nog lang niet zo leuk en sexy als Boomerang zelf.

De doelgroep van de kaarten is volgens Mixmedia :

"Uit eigen onderzoek blijkt de samenstelling van pick up groep er als volgt uit te zien.
  • 60 % komt regelmatig in de instelling, 40 % zelfs vaak.
  • Leeftijden varieert tussen de 20 en 80 jaar, met nadruk op de groep 55+.
  • Inkomen is gemiddeld modaal.
  • 80 % van de doelgroep heeft minimaal havo.
  • Een ruime meerderheid bestaat uit vrouwen.
  • De groep respondenten waardeert de kaarten hoog en vindt dat ze op goed bereikbare en opvallende plaatsen worden aangeboden.

Geen opmerkingen: