31 maart 2007

Plus op kennistour in de States


Plus Magazine, met 1,4 miljoen lezers veruit het grootste blad voor plussers, heeft de afgelopen week een kennistour door de Verenigde Staten gemaakt. Het moederbedrijf van Plus, Bayard Presse, belegde een meeting in New York en bezocht het Boomer 2.0 congres in Las Vegas. Bayard brengt de bladformule van Plus onder andere in België en sinds kort ook in Zweden uit. Opvallend vind ik vooral dat dergelijke bijeenkomsten nog immer in Amerika worden gehouden. Bayard Presse is een Frans bedrijf dat alleen op het Europese vasteland actief is. Toch vliegt Maxime de Jenlis zijn hele team naar New York om daar door o.a. Dick Stroud en Chuck Nuyren te worden bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen op babyboomermarketinggebied. De Europese marketeers blijven blijkbaar erg achterop als het gaat om kennis van de babyboomer doelgroep. Detail is wel dat Stroud een echte Engelsman is. Beide autoriteiten geven op hun blogs een positieve recensie af over het bezoek van de Nederlandse delegatie. Dick zegt: " I like dealing with the Dutch. Maybe it is because the Brits and the Dutch have a very similar sense of humour. " en Chuck sluit daarbij aan " Of course, I was a bit concerned that I'd have to tone down my presentation, speak slowly, that any humor might not translate. Was I ever wrong. These wonderful folk followed me from start to finish - laughing, leaning in, asking questions. In The Netherlands English is not a tossed-off second language, but a requirement in schools.And the Dutch are friendly, involved, jovial, and (no surprise) keenly intelligent. "
Plus Magazine wordt sinds kort ook in Zweden op de markt gebracht. Van de lancering daarvan maakte ouderenmarketeer (en tevens Amerikaan) Brent Green een zeer interessante videocompilatie.

Geen opmerkingen: