31 maart 2007

Sky high met Het Net


Tot mijn grote verbazing ontdekte ik vandaag dat de gebruikelijke weekenddip in bezoekersaantallen een heuse piek was. Nieuwsgierig als ik ben ging ik op onderzoek uit. De oorzaak van deze welkome boost is een artikel op de site van HetNet. Onderaan dit artikel heeft de redactie een link geplaatst naar mijn eerdere artikel over de vermindering van de armoede in Nederland door de komst van rijke ouderen. Het resultaat: van 120 unieke bezoekers per dag naar 300. Ik kan niets anders dan de redactie van HetNet bedanken voor het promoten van dit weblog.
Het artikel zelf is niet bijster interessant. De auteur rept over rijke ouderen, die stoppen met werken, nieuwe hobby's oppakken en daar flink geld voor uit willen trekken. Helaas bereik je als bedrijf of ondernemer dan slechts een klein deel van (met name) het oudste deel van de oudere doelgroepen. Ik heb het artikel voor de volledigheid hieronder bijgevoegd.
Geld halen bij senioren

Terwijl de een stevig de hand op de knip houdt, laat de ander de euro’s gemakkelijk rollen. Geen twee consumenten zijn identiek. Toch zijn er bepaalde groepen aan te wijzen die liever genieten van hun geld dan zuinig aan doen.
Senioren vormen zo’n groep. De komende tijd neemt de groep vijftigplussers alleen nog maar explosief toe, van 4,1 miljoen in 2000 tot ruim zeven miljoen in 2025. Hoe kun je deze groep succesvol benaderen?
Genieten
Senioren zijn vooral voor bedrijven interessant omdat hun inkomen aanzienlijk groter is dan van veel andere, jongere, consumenten. Eenmaal gestopt het werken, willen zij ’t liefst genieten zoals met vakantie gaan of het huis verbouwen, hobby’s oppakken en cursussen volgen.
Service
De senior van tegenwoordig is een ervaren consument die tamelijk kritisch is ten aanzien van producten en diensten. Service wordt dan ook zeer op prijs gesteld. De oudere consument verwacht ook dat een ondernemer de tijd voor ze neemt en komt met uitgebreide informatie. Duidelijke brochures zijn dan ook zeer aan te raden om deze groep goed te benaderen.

Geen opmerkingen: