01 maart 2007

Booming experience bedient ook al de vijftigplussers


Vandaag op de cover van Adformatie, een hele eer voor Edgar Keehnen en consorten. Booming Experience is de nieuwe naam waaronder oud gediende Agewise zijn weg zal vervolgen. Een doelgroepspecialisatiebureau voor de vijftigplusmarkt. Het bureau ontwikkelt marketingstrategieën, maar ook creatieve concepten en campagnes, en beschikt over een eigen onderzoekstak. Weer een startend bureau op de markt. Het wordt nog druk!

Partners in het nieuwe bureau zijn geen onbekenden: Monique Hus (ex Zin en Plus Magazine), onderzoeker Dirk Sikkel (Universiteit van Amsterdam en co-auteur van het boek 'Ervaren maar veranderlijk' uit 2004), Jenny Elissen (ex-TBWA) en Edgar Keehnen zelf. Agewise, Edgar's vorige bureau, gaat volledig op in Booming Experience. Het mission statement voor de nieuwe onderneming luidt: "proven concepts for the mature consumer" (concepts, hebben we dat niet eerder gehoord?)

Booming Experience gaatook deel uitmaken van het netwerk op het gebied van innovatie en doelgroepspecialisatie van Elissen, New Genes geheten. Tevens heeft het bureau een exlcusieve samenwerking met trendwatcher Carl Rohde en zijn bureau Sign of the Times. Rohde is vooral bekend vanwege zijn 50+ Coolhunt.

Booming Experience is naar eigen zeggen geen 'gewoon' reclamebureau. "Een reclamebureau is de huisarts, wij zijn de specialist".

---- Voor zover de berichtgeving in Adformatie. De site van Booming Experience geeft al een aantal weken aan dat ik volgende week terug moet komen. Zeker met zo'n artikel in Adformatie mijns inziens geen bijzonder slimme zet. Maar goed, ieder begin is moeilijk, ik ben de laatste die dat ontkent. Toch zijn er een aantal zaken die ik me meteen afvroeg na het lezen van dit artikel.
  • Wat is er met Agewise gebeurd? Het bureau was toen ik me in deze markt ging verdiepen het enige in Nederland. En volgens mij hebben ze best goed werk verricht.
  • Als Agewise opgaat in Booming Experience, wordt het dan niet gewoon Agewise met meer partners en een andere naam.
  • Waarom is de site nog niet online? (is al weken zo) Ik zou graag iets meer informatie over het bedrijf en haar activiteiten kunnen bekijken, aanvragen of downloaden.
  • Waarom de grens weer leggen bij 50 als je je richt op babyboomers (die zijn tussen 42 en 60)
  • Waarom nu ineens een conceptbureau. De term conceptbureau is in Nederland helemaal niet zo bekend. En in de senioren en ouderenmarketing zijn nu twee bedrijven actief, die toevallig allebei ook conceptmatig te werk gaan en dat in hun propositie verwoorden. Rijp zit immers ook al in de hoek. Is 'concept' het nieuwe modewoord van de ouderenmarketing?

Verder wens ik Booming Experience vooral een behouden vaart en maak ik binnenkort graag een keer kennis.

------------
Update: op 2 maart is de site gelanceerd. Maar er is nog veel leeg. Was dit een haastklusje? ;-)

Geen opmerkingen: