10 april 2010

Nostalgie: Joris Driepinter is terug


Voor veel babyboomers en 50-plussers pure nostalgie: het melkicoon Joris Driepinter. Ik herinner nog dat mijn vader vroeger altijd tegen mij zei: 'je lijkt Joris Driepinter wel', als ik mijn volle glas snel leeg dronk. Voor mij als generatie Y-zoon riep dat natuurlijk de nodige vraagtekens op, hij, geboren in 1953, groeide op met Joris Driepinter en wist niet beter.

In de periode 1965 tot 1978 speelde Joris Driepinter de hoofdrol in een advertentiecampagne van de NZO. Deze campagne had als doel om kinderen meer melk te laten drinken. En was uiterst effectief. De Nederlandse Zuivelorganisatie heeft Joris Driepinter weer uit de kast gehaald om de consumptie van zuivelproducten te stimuleren. Never change a winning team.

De nieuwe campagne met Joris Driepinter is er vooral voor bedoeld om consumenten te wijzen op de rijkdom aan voedingsstoffen in melk en zuivelproducten. De advertenties hebben als motto: 3 goede redenen om elke dag zuivel te eten of te drinken.

NZO wil niet alleen met een campagne de zuivelconsumptie promoten. Ook worden er wetenschappelijke symposia georganiseerd met als centrale thema `zuivel in relatie met voeding en gezondheid`. De wetenschappelijke informatie wordt door NZO omgezet in voorlichting aan professionals en consumenten.

Ben benieuwd of ze de grote herkenbaarheid van de naam Joris Driepinter onder babyboomers ook positief gaan benutten. Ouderen die jongeren aanzetten tot meer zuivel drinken? Geen gek idee.

Geen opmerkingen: