25 december 2007

Seniorenmarketing biedt (retail)mogelijkheden

Vorige week kreeg ik deze tip al binnen, maar had nog geen tijd gevonden er aandacht aan te besteden. Elsevier retail publiceerde een artikel waarin de mogelijkheden van seniorenmarketing voor de retail nog eens haarfijn worden verduidelijkt. In 7 globale, maar bruikbare tips. Het toepassen van seniorenmarketing is volgens Elsevier mogelijk zonder dat daarbij jongere doelgroepen verstoten of afgeschrikt worden. Daar ben ik het natuurlijk mee eens. Maar kies dan alsjeblieft voor ouderenmarketing of babyboomermarketing. Senioren heeft juist een scheidend en 'oud makend' effect. Leeftijdsloos is goed, maar vermijd alsjeblieft alle cliché's.

Elsevier Retail geeft in het artikel zeven tips om "seniorenmarketing" op een goede manier toe te passen.
  1. Geef duidelijke productinformatie
  2. Geen koopjes, maar aanbiedingen
  3. Kies voor ervaringen
  4. Benader ouderen jonger dan ze zijn
  5. Communiceer positief
  6. Zorg voor rust en ruimte in winkels
  7. Houd websites praktisch en simpel

Geen opmerkingen: