17 augustus 2007

Route 50 Plus


Vandaag ontving ik de uitnodiging voor het seminar van Route 50 plus op 20 september. De organisatie is in handen van organisaties als Plus Magazine, Mediaplus, de Telegraaf en omroep Max. Geen toeval, het seminar vindt plaats tijdens de 50 Plus Beurs waar de verschillende partijen ook meer dan ruim vertegenwoordigd zijn. Onder leiding van trendwatcher Adjiedj Bakas maken Brent Green, Chuck Nyren en Carol Osborn hun opwachting. Deze drie Amerikaanse sprekers zijn vooral bekend vanwege hun boeken over marketing en communicatie gericht op babyboomers. In Amerika, maar ook daarbuiten, gelden zij als autoriteiten op het gebied van 'babyboomermarketing'.

Dit is voor zover ik weet het eerste seminar dat Route 50 Plus organiseert. De organisatie omschrijft zichzelf als volgt:

" Route 50Plus is een initiatief van marktleiders met kennis van zaken. In Nederland, maar ook daarbuiten. De seniorenmarkt breidt zich uit, en staat niet stil bij landsgrenzen. Gebruikers van hetzelfde product spreken meerdere talen. Diensten zijn niet landgebonden. De markt kent een grote diversiteit, tastbaar en benaderbaar via verschillende segmentatievariabelen. Maar kenmerkt zich óók door gemeenschappelijke ontwikkelingen en behoeften. Ouder worden we allemaal. Aanbieders in Nederland zijn vaak ook in Europa of zelfs wereldwijd actief. Dan is de weg weten wel een pré. Acties die in Frankrijk succesvol zijn, kunnen helpen bij een introductie in Nederland. Uitwisseling van ideeën en ervaring levert geen richtlijn, wel meerwaarde. Wij streven naar professionalisering van seniorenmarketing via netwerken en uitwisseling. "
Ik ben benieuwd. Van een aantal Nederlandse ouderenmarketeers weet ik al dat zij ook aanwezig zullen zijn. Gerard Teuben, Herbert Driessen en Martijn de Haas staan al op de gastenlijst.

Geen opmerkingen: