09 april 2007

Bereik babyboomers met online marketing



De samenwerking tussen JWT boom en Thirdage werpt al vlot zijn vruchten af. Tijdens de Beyond the numbers: boomer marketing summit in Vegas voerden zij gezamelijk een online onderzoek uit onder 1210 bezoekende 40-plussers. Met als voornaamste doel om aan te tonen dat deze enorme doelgroep verre van technofoob is. En met resultaat:
  • 82% gebruikt een desktop, 17% een laptop om mee het internet op te gaan
  • 73% van de ondervraagden heeft toegang tot het internet via een breedbandverbinding
  • 92% zoekt vooral informatie, 95% blijft via internet in contact met vrienden en 73% koopt online
  • viral marketing en 'word of mouth' worden vooral in verband gebracht met jongeren. Onterecht, ook deze doelgroep deelt graag informatie over allerlei nieuwe ontdekkingen met familie, vrienden, kinderen of collega's
  • 82% gebruik het internet om informatie te zoeken over gezondheid en welzijn, terwijl maar 69% daarvoor een specialist raadpleegt

En er zijn ook resultaten die vooral webmarketeers interessant zullen vinden:

  • 79% zou reageren op promotionele e-mails over producten en diensten
  • 92% heeft weleens iets gelezen over een website (in een krant en/of magazine) en is die website later gaan bezoeken
  • 89% heeft weleens een advertentie gezien en later de daarin aangekondigde website bezocht
  • 83% heeft weleens een website bezocht die in een televisiereclame werd aangekondigd
  • 65% zou een website bezoeken als die op de radio werd aangekondigd

Indrukwekkende cijfers vind ik. Ik vraag me dan alleen nog maar meer af waarom we er hier in Nederland nog zo weinig mee doen. Stuur die e-mail, promote die website bij de doelgroep en zie eindelijk wat voor kansen er liggen.

Geen opmerkingen: