02 oktober 2007

Nog een seniorentelefoontje


Ik dacht dat ik ze in mijn vorige betoog TEGEN de seniorentelefoon allemaal wel aan bod had laten komen. Vandaag ontdekte ik echter via het nieuwe FuturEyes van VODW dat de door PC Plus Magazine als beste beoordeelde seniorentelefoon nog niet in mijn lijstje voor kwam. Bij deze, dit is de Easy 5. De naam zegt het al, er zitten vijf grote knoppen op waarmee de telefoon kan worden bediend. Heel handig en functioneel. Het aantrekkelijke model op de homepage van het bedrijf geeft mijns inziens een klein beetje aan hoe serieus zij zich richten op mensen met beperkingen. Ik durf deze haast niet onder het kopje seniorentelefoons te scharen, omdat het bijna beledigend is voor oudere mensen wanneer ze dit mobieltje krijgen gepresenteerd. Waarom niet, zoals ik al eerder bepleitte, een simpele versie van Nokia? De 6310 werd destijds door veel (oudere) zakenmensen gebruikt vanwege de eenvoudige bediening en de omvang van de toetsen.

Geen opmerkingen: