22 oktober 2007

Ontdek je kleuridentiteit

Het moeilijkste aan vormgeving vind ik zelf altijd het kiezen van kleuren. Want hoe weet ik of mijn klanten de kleuren die ik heb gekozen mooi vinden? En hoe bepaal ik welke kleuren het beste passen bij het merk of het product? Inderdaad, ik kan kiezen tussen warme of koude kleuren en weet uit ervaring dat bepaalde kleuren bij bepaalde situaties passen. Maar dat werkt niet altijd. Ik vind kleurwijzers en kleurentests een fascinerend iets. Pittsburgh Paints heeft een online test waarbij je zelf kunt uitvinden wat je kleuridentiteit is. Op basis van een kleine tiental vragen ontdek je welke kleuren het beste bij je passen.

Voor marketeers in ons vak wellicht een leuke tool om zelf te ontwikkelen. Want van babyboomers weet ik niet precies welke kleuren zij het mooist vinden en van welke kleuren zij warm of koud worden. Is daar al eens onderzoek naar gedaan?

Geen opmerkingen: