In januari tot april 2010 werd door 42.000 Nederlanders een cruise geboekt. Dat is een stijging van bijna 12 procent ten opzichte van vorig jaar. Schepen vertrekken vaker uit Europa. Daarmee proberen rederijen om meer Europeanen aan boord te krijgen.
De Amerikaanse markt is van oudsher de cruisemarkt bij uitstek, maar nu die markt tegen verzadiging aanzit richten de rederijen hun pijlen op Europa.
Blijkbaar met succes. Ben benieuwd welke groep die 4000 nieuwe klanten vertegenwoordigen. Dat zegt het onderzoek namelijk niet. Vijftigers? Die misschien wat minder ver willen reizen om aan boord te stappen? Of juist de jeugd?
De groei is overigens niet in alle Europese landen even groot. In Groot-Brittannië bijvoorbeeld, was de groei 4 procent, op het Europese vasteland bijna 16 procent. In Nederland groeide de cruisemarkt vorig jaar in totaal met bijna 30 procent.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten