10 juli 2007

Iedereen heeft Zin! tegenwoordig

We kennen Zin! vooral als een betrekkelijk nieuw glossy magazine voor oudere doelgroepen. Het blad werd voor het eerst uitgegeven door Sanoma eind 2004. Zin is ook bekend van de jaarlijkse Zin Beurs in de Amsterdam RAI. Voor zover geen nieuws over Zin!.

Maar er zijn blijkbaar meer bedrijven met Zin!. In een Adformatie van juni die ik tot vandaag nog niet had gelezen ontdekte ik dat Zin! weinig origineel is. Het personeelsblad van UPC bijvoorbeeld, maar ook het huisblad van Zwitserleven heet Zin!. Weliswaar een e-zine, maar toch verbaast het me. Zwitserleven roept bij mij namelijk min of meer een vergelijkbaar gevoel. Met een mix van lifestyle en financiën en rubieken als 'voelende huid', 'gouden handdruk' en 'asperges en wijn' en interviews met bekende en minder bekende 'Nederlandse levensgenieters' spreekt dit blad minstens een deel van de Sanoma Zin! doelgroep aan.

Ik vraag me af wie het eerst op de markt was. Wie is hier de copycat?

Geen opmerkingen: