27 juli 2007

Goede reclame: Niet huilen met Volkswagen


Soms vind je van die reclames die misschien niet direct zijn bedoeld voor de babyboomer doelgroep, maar die onbedoeld wel de spijker flink op de kop slaan. Althans, dat voel en vind ik dan. Volkswagen kwam al eerder met de ijzersterke Midlife crisis Institute campagne, ook een leuke is die van Volkswagen in Frankrijk. Deze keer niet voor de Passat, maar voor de TDI.

Kinderen die gaan trouwen, op zoek gaan naar een partner, een moederlijk of vaderlijk advies, het zijn stuk voor stuk herkenbare thema's voor babyboomers. De achterliggende gedachte is natuurlijk dat papa en mama een TDI rijden die doorgaans door zijn sportieve karakter meer verbruikt dan normaal. "Lieverd, trouw alsjeblieft met een pompbediende" De TDI, een sportieve uitvoering die vooral bij jongeren erg populair is, maar net zo goed natuurlijk door oudere rijders kan worden aangeschaft. Zij hebben in ieder geval het geld om de auto te betalen en de brandstof te kopen om hem te laten rijden. Mama adviseert dochter in de partnerkeuze zodat papa zijn TDI kan blijven rijden. Leuk bedacht!

Of ben ik de enige die dat erin ziet?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat de auteur zich enigzins verslikt in dit stukje. De TDI-dieselmotor van volkswagen staat juist bekend om zijn zuinigheid. Door het lage verbruik dat hoort bij een VW TDI hoeven ouders èn kinderen zich daar in ieder geval geen zorgen over te maken. Brandstofverbruik is niet langer zo belangrijk dat het een leidende rol in je leven hoeft te spelen. Aldus Volkswagen.
Je zou het ook anders kunnen oplossen:
Tijdelijk vervoer. Blijvend voordelig.

vanDiest

Ps, Mocht de advertentie van VW over de GTI-motor gaan, dan zou de aanname van de auteur wel kloppen.

Arjan in't Veld zei

De auteur verslikte zich daar inderdaad lelijk. Ik heb de TDI met de GTI verward. Dank voor de correctie. En ik ben met je eens, tijdelijk vervoer is voordeliger, en milieubewuster.