De internationale motorbijeenkomst in Keystone, Colo in Amerika in april 2009 wordt dit jaar gesponsord door Harley Davidson. Voor het eerst. Harley is druk bezig om meer vrouwen op de motor te krijgen. De motorbouwer uit Milwaukee speelt hiermee handig in op de laatste trends.
Volgens cijfers van het MIC (Motorcylce Industry Council) is in de US 12,6 procent van alle motorrijders in 2008 een vrouw. Dat zijn 4,3 miljoen vrouwelijke motorrijders. Een toename van bijna 30% ten opzichte van 2003. In 1990 maakten vrouwen nog geen 4% van het totaal aantal rijders uit.
Naast deze toename in het aantal vrouwelijke rijders, is ook de gemiddelde leeftijd van die vrouwelijke motorrijders toegenomen. De Harly rijders waren in 1990 32 jaar oud, in 1998 38 jaar, in 2003 41 en dit jaar zelfs gemiddeld 42 jaar oud. Opvallend dat deze steeds ouder wordende motorrijders steeds nieuwere motoren kopen.
Harley speelt handig in op al deze trends. Op haar website is een 48 pagina's tellend boek te downloaden. Speciaal voor vrouwen die van motorrijden houden. Daarnaast krijgen vrouwen die voor het eerst klant worden bij Harley een door de achterkleindochter van de oprichter gemaakte ring. Welcome to the Harley family.
Waarom vrouwen steeds meer gaan rijden?
Ze hebben er plezier in en willen graag samen met anderen leuke dingen doen. Niet veel anders dan mannen dus. Opvallend is wel dat ook voor vrouwen de motor steeds vaker een statussymbool wordt.
We blijven het volgen......
03 januari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten