Ik hoor regelmatig van studenten die bezig zijn met een afstudeeronderzoek naar babyboomers, ouderen of senioren. Soms bellen ze mij voor advies, vaak ook niet. Leuk in ieder geval om te zien dat ouderenmarketing jonge mensen bezig houdt. Immers, zo is het bij mij ook begonnen.
Vandaag lees ik over een nieuw initiatief van NHTV Breda studenten. Forward>> helpt ouderen bij het vinden van passend vrijwilligerswerk.
Een leuk idee, al kan in de uitvoering en benaming nog wel wat nuance worden aangebracht. Hier de volledige promotekst:
"Bianca Beckers & Jennifer van Deursen zijn het bedrijf Forward>> gestart onder de hoede van NHTV in Breda. Zij kwamen op het idee tijdens een gesprek met een senior die de vraag stelde; “Jullie als vrijetijdsmanagers weten vast wat ik kan gaan doen wanneer ik met pensioen ben, want ik weet het zelf niet!” Deze vraag zette de twee studentes aan het denken. Na het ondervragen van vele senioren bleek dat zij niet altijd weten wat de markt hen allemaal te bieden heeft na het vijftigste levensjaar en dat de mogelijkheden vaak eindeloos zijn. Daarnaast blijkt de nood hoog voor vrijwilligers in de zorg en het onderwijs. De generatie van de thuisblijvende moeders, die nu veelal vrijwilligerswerk leveren, loopt namelijk langzaam af, en de instellingen hebben simpelweg weinig tijd om vrijwilligers te zoeken en vinden. Onder het motto: niet vergrijzen maar verzilveren is Forward>> gestart als een intermediair tussen de 50-plussers en zorg- en onderwijsinstellingen. Het doel is mensen die met pensioen gaan niet te laten voelen dat ze gaan beginnen aan de laatste fase van hun leven, maar aan een volgende, en nieuwe fase, vol nieuwe mogelijkheden.Forward>> biedt de mogelijkheid om de senior vrijwilligerswerk te laten vervullen geheel naar wens bij de zorg- en onderwijsinstelling. Forward>> gaat namelijk op zoek naar passende vacature voor iedere senior. De twee studenten willen het woord ‘senior’ graag nieuwe betekenis geven. Het leven gaat verder en er zijn nog duizenden mogelijkheden.Naast het zoeken van passende vacatures voor senioren gaat Forward>> een onderzoek uitvoeren naar de behoeften van 50-plussers en bieden zij workshops aan voor de senior."
Genoeg promo. Welke 50 plusser heeft genoeg vrije tijd voor vrijwilligerswerk? Juist! De 65 plusser. Lieve Bianca en Jennifer, probeer wat segmentatie aan te brengen in je project en je product. Dan komt het vast goed. Veel succes!
30 januari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten