26 november 2006

Logitech richt zich op 'machtige' vrouwen

Ik ben al een tijdje bezig in het boek BOOM - marketing to the ultimate power consumer - the babyboomer woman , een aanrader waarvan uiteraard de recensie en samenvatting hier nog volgen. Interessant om te lezen dat van de grote groep babyboomers in de wereld vooral de vrouwen de macht in handen hebben. Niet verwonderlijk: in deze leeftijdscategorie zijn het de vrouwen die de aankopen voor hun man en vaak ook voor hun kinderen bepalen. Mannen zeggen weleens gekscherend dat hun vrouw de broek aanheeft, maar vaak is dat geen woord gelogen. Als je als marketeer deze vrouw weet te bereiken dan heb je de gouden formule in handen. Belangrijk om te weten.
Leuk dat ik terwijl ik in het boek zit te lezen op dit bericht stuit. Logitech, producent van allerhande computertoebehoren heeft de vrouw als klant strak in het vizier. Helaas kan ik er alleen deze advertentie van vinden. Mocht iemand andere beelden uit deze campagne hebben, ik houd me aanbevolen. Het geeft een aardig beeld van de benadering die Logitech kiest. Techniek is niet eng, maar kan ook sexy zijn. De webcam ziet eruit als een lipstick, een modeaccessoire. Een goede move van Logitech als je het mij vraagt.
Natuurlijk is Logitech niet het eerste bedrijf met een succesvolle campagne. Eerder behandelde ik hier de campagne van Dove waarin echte vrouwen in beeld worden gebracht. Ik ben benieuwd welke bedrijven volgen. Een cosmeticabedrijf en een computerbedrijf vormen volgens mij wel de uitersten in een continuum.

Geen opmerkingen: