Vrolijk vijftig. Een boekje dat nu eens een keer niet over 50-plussers gaat, maar voor hen is geschreven. Het leest als een "Een kleine gids vol hoop, tips en plezier voor de vijftigers van nu" , tevens de titel van het boek. Bij het boek hoort de website Vrolijk vijftig, waarop lezersreacties worden geplaatst, maar ook pagina's zijn te lezen.
Het boek is geschreven door Gerard Popkema (1958). Die kreeg het idee om dit boek te schrijven toen hij zich bij regelmatig afvroeg waarom mensen bij vijftigjarigen een pop in de tuin te zetten. Via internet, vakbladen en boeken onderzocht hij dit verschijnsel en de zaken die ermee samenhangen. Zo vond hij tal van wetenswaardigheden over deze doelgroep. Een groep waar veel over te vertellen is, maar die zich niet in een hokje laat stoppen. Het boek, vooral bedoeld voor vijftigers, voorziet in een gemis aan toegankelijke en herkenbare informatie voor deze doelgroep. In vogelvlucht passeren onderwerpen als Abraham en Sara, babyboomers, muziek, 50-plus marketing, werk en gezondheid de revue. Een hoofdstuk met ‘tips om je leven te veranderen’ en een uitgebreid overzicht met websites en boeken over het thema 50+ completeren deze gids voor de vijftigers van nu.
In ‘Vrolijk vijftig’ vindt de huidige vijftiger wat hij niet zocht: informatie over zijn of haar leven. Deze generatie vijftigers wil namelijk niet als groep gezien worden, ze gaat gewoon haar eigen gang en lijkt ongrijpbaar voor reclame en marketing. Ze is eigenzinnig en onafhankelijk. Deze vijftigers vormen een unieke generatie, met een boeiend verleden en een mooie toekomst. En een sterke behoefte om deze vooral zelf in te vullen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten