Deze week opmerkelijk nieuws in Marketingtribune. De campagne van Dove heeft Unilever ertoe gebracht om alleen nog maar echte modellen te gebruiken in haar campagnes. Weg met de broodmagere jonge modellen, tijd voor echte schoonheid.
"Merkmanagers en reclamebureaus van Unilever zijn voortaan verplicht alle merken aan te prijzen via modellen of acteurs met ‘realistische’ kledingmaten. Personen met een Body Mass Index (BMI) tussen de 18,5 en 25 vallen binnen die norm.
Daartoe heeft het levensmiddelenconcern een mondiale richtlijn uitgevaardigd. De Britse psychiater Susie Orbach, het brein achter de campagne voor echte schoonheid van Unilever-merk Dove, noemde het magere schoonheidsideaal in reclames gisteren ‘kleinerend, kwetsbaar en onbenaderbaar’, meldt Het Financieele Dagblad. Eetaandoeningen als boulimie en anorexia zouden daarom op grote schaal om zich heen grijpen.
Daartoe heeft het levensmiddelenconcern een mondiale richtlijn uitgevaardigd. De Britse psychiater Susie Orbach, het brein achter de campagne voor echte schoonheid van Unilever-merk Dove, noemde het magere schoonheidsideaal in reclames gisteren ‘kleinerend, kwetsbaar en onbenaderbaar’, meldt Het Financieele Dagblad. Eetaandoeningen als boulimie en anorexia zouden daarom op grote schaal om zich heen grijpen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten