13 mei 2007

50 plus bijlage in het Algemeen Dagblad

Dat de 50 plus doelgroep steeds belangrijker wordt dat hebben we nu inmiddels wel door. Het voelt steeds meer als een olievlek die zich langzaam verspreid. Ook het Algemeen Dagblad moet gedacht hebben iets met de doelgroep te moeten doen. Goed idee dus om een themabijlage geheel te wijden aan de 50 plus doelgroep. Onder de noemer "50+ is meer" kwam de zaterdagkrant op 12 mei met een 18 pagina's tellende extra bijlage, onafhankelijk samengesteld door Mediaplanet. Ik ken niemand bij mediaplanet, maar kan wel snel inschatten dat daar geen marketeers werken die de 50 plus doelgroep goed kennen. Aan de hand van de onderwerpen in deze bijlage mag u zelf die conclusie ook trekken. Het zijn wederom de cliché onderwerpen, thema's en vooroordelen. Als dit de toekomst is, dan mag de campagne van Vasken een groot succes worden....

De thema's in de bijlage:
  • kunst van het fit blijven
  • grootouderschap
  • golf
  • fietsen
  • nordic walking
  • tweede huis kopen
  • reizen
  • cruise maken
  • comfortabel slapen
  • vermogensbeheer
  • gehoorapparaten

Duidelijk gericht op de rijke pensionado's die hun dagen vullen met golfen, reizen en genieten en leven van de rente van hun eigen vermogen. Niet de doorsnee doelgroep, wel het clichébeeld dat in Nederland heerst van dé 50-plusser. Helaas bestaat dé 50-plusser niet en zal deze bijlage slechts een deel van de gigantische doelgroep aanspreken.

Reclames in deze bijlage zijn dan ook van:

  • Plus magazine
  • Ook!
  • Comfortabele stoelen
  • Hartscans
  • Online apotheek
  • Koga Miyata
  • Erectiescore
  • Velux dakramen
  • Reizen
  • Gehoorapparaten
  • Scootmobielen
  • Verhoogd cholesterol
  • Tweede huis in het buitenland

2 opmerkingen:

roy zei

Dank voor uw reactie op mijn themabijlage 50+ is meer (in het bijzonder voor het vermelden van de adverteerders).

Roy Puik
Project Manager The Netherlands

MEDIAPLANET BV
Amstel 178
1017 AE Amsterdam

Direct: +31 (0)207 077 007
Mobile: +31 (0)642 163 838
Fax: +31 (0)207 077 099

roy.puik@mediaplanet.com

Arjan zei

Graag gedaan en dank voor je reactie op mijn weblog. Ik hoop dat je in het vervolg bij het maken van een dergelijke themabijlage sommige thema en inhoudskeuzes nog eens overweegt. De oudere consument vraagt meer dan de cliché thema's. Wellicht dat