In Canada doen ze het anders. Farmaceutische gigant Medicis (met Frederique van der Wal als boegbeeld) richt zich vooral op de huid van de vrouw. In plaats van een marketingcampagne voor de vrouw te ontwerpen en uit te zenden, komt Medicis met een campagne dóór de vrouw. Op de campagnesite Define Yourself worden Canadese vrouwen aangemoedigd met elkaar de discussie aan te gaan over ouder worden. De website is educatief, niet commercieel en moedigt vrouwen aan hun mening te geven. Natuurlijk is ook hier het doel uiteindelijk de producten van Medicis aan de man te brengen, maar behalve in de 'about us' sectie komt het nergens naar voren. Weer eens een andere geluid dan de inmiddels te vaak geprezen Dove Pro-Age campagne. Je kunt als fabrikant ook stilletjes de doelgroep bewerken. Define Yourself werkt met zogenaamde webisodes en laat ook de échte vrouw aan het woord.
En inderdaad, het is wel wéér een online community. Maar dan net even anders.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten