Vanksen agency bewijst dat 45-jarigen nog een fantastische toekomst te gaan hebben. Vooral bedrijven zien de waarde van hun oudere medewerkers vaak onvoldoende in. Er is in veel gevallen zelfs sprake van leeftijdsdiscriminatie. Vansken lanceert daarom samen met het “Centre de Formation Sociale Jean-Baptiste” een wereldwijde communicatiecampagne met de 45-plussers centraal. Het stereotype beeld dat heerst over de ouder wordende mens moet worden veranderd. Ze kozen vorige week donderdag de straten van Luxemburg als het toneel voor een opmerkelijke lancering.
Vanksen heeft als buzz company ervaring met dit soort guerilla straatmarketing acties. Het doel: de werkende mens in de stad ervan bewust maken dat de 45-plusser nog alle mogelijkheden heeft. En dus zeker niet uitgerangeerd is. Vanaf 7:00 uur 's morgens werden afgelopen donderdag 14 comedianten de straat op gestuurd. Eerst voor het centraal station, later in bussen en door de straten van het centrum. Als boodschappers en stadsdichters was het hun taak de vooroordelen over oudere medewerkers en de ouder wordende medemens op een ludieke manier aan de kaak te stellen. En met succes. Tot 's avonds laat was er interactie tussen deze 14 en de bevolking in Luxemburg. De actie is de hele dag gefilmd door een filmploeg. Foto's en filmpjes zijn te vinden op de actiesite.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van deze campagne lancering. En natuurlijk ook of dit navolging gaat vinden in Nederland.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van deze campagne lancering. En natuurlijk ook of dit navolging gaat vinden in Nederland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten