15 mei 2007

Senioren boeken ook reizen via internet

Gisteren kreeg ik van Webfactor het persbericht binnen, vandaag verschijnt het nieuws al op Nu.nl. De kern van het persbericht komt erop neer dat senioren/ouderen zich teveel laten beïnvloeden door berichtgeving in programma's als Radar en Kassa. De grootste reden voor niet online boeken is namelijk de negatieve berichtgeving over de veiligheid van internettransacties in deze programma's. Logisch, als je niet opgegroeid bent met het gebruik van internet en je hoort, ziet of leest zulke negatieve berichten, dan wordt de angst alleen maar groter om internet te gaan gebruiken.

---
AMSTERDAM - Ouderen boeken regelmatig een reis via het internet. Dit blijkt uit een onderzoek van het internetbedrijf Webfactor in samenwerking met Seniorenweb, de vereniging voor computergebruikers HCC en Seniorenconvent. Zij stelden achthonderd senioren vragen over hun internetgebruik op het gebied van reizen.
Tweederde van de ondervraagden zegt wel eens een reis te boeken via het internet. Toch staan ouderen vaak nog wantrouwend tegenover het doen van transacties op het net. Dit komt volgens het onderzoek mede door consumentenprogramma's als Kassa en

Radar.

Berichtgeving van programma's als Radar en Kassa hebben volgens het onderzoek een negatieve werking op de internethouding van senioren. De programma's besteden regelmatig aandacht aan internetcriminaliteit. Die berichtgeving schrikt ouderen af om transacties op het net te plegen.

"Ik vertrouw het niet! Ik lees te veel. Ik ontvang nieuwsbrieven van Kassa, Radar. Als ik daar de dingen lees, dan griezelt het mij", meldt één van de ondervraagden.

Geen opmerkingen: