Dat nostalgie een beproefde methode is om oudere doelgroepen te bereiken staat buiten kijf. Muziek is daarbij een goede manier. Muziek roept herinneringen op. En als we kijken naar herinneringen van de babyboomgeneratie, dan spelen de Beatles daarin een grote rol. Fidelity investments zag dat al eerder in en kwam met de wereldwijd bekende 'Paul McCartney' commercial.
Deze week meldt Sony/ATV Music Publishing, de eigenaar van de rechten op 259 bekende Beatles songs, dat deze vanaf heden beschikbaar zijn als reclametunes. Mits de exclusieve brand partnerships (waarschijnlijk dus één merk per song) bijdragen aan de reputatie van de originele muziek.
Procter & Gamble bijt het spits af en koopt 'All you need is love' voor de Luvs-luiers. All you need is luvs wordt de nieuwe slogan. Niet echt gericht op oudere doelgroepen. De ouders van de baby op deze foto zijn waarschijnlijk niet opgegroeid met de Beatles. Opa en oma wel. Misschien toch een slimme opa en oma marketing truc?
Maar of dat nou perse positief bijdraagt aan de reputatie van de originele muziek?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten