Het lijkt qua navigatie en lay-out een beetje op de Nederlandse sites die we kennen gericht op vijftig plussers:
seniorweb en
vijftigplusser.nl. Misschien ook wel een beetje op
eons.com.
Greenbee richt zich echter niet direct op plussers en spreekt dat zeker niet uit. Je mag echter wel concluderen dat het bedrijf achter Greenbee verdomd goed in de gaten heeft dat babyboomers een gigantisch marktpotentieel vormen. De onderwerpen die behandeld worden zullen de doelgroep sterk aanspreken:
- Geld en verzekeringen
- Reizen
- Vrije tijd
- Home services.
De site is een iniatief van de
John Lewis Partnership, een grote keten van warenhuizen. Na het lezen van
de scriptie van Saskia zie ik voor Nederlandse retailketens ook wel mogelijkheden. Met een aangepaste visie; eentje die denkt in oplossingen en niet in problemen, die ouderen in hun waarde laat en vooral geen kustmatige leeftijdsgrenzen trekt. Volgens mij heeft geen enkele keten in Nederland een dergelijke site met zo'n eenvoudige bediening en lay-out.
Wellicht krijgen we dan de vijftigers en zestigers in Nederland nog aan de Ipod. Met een goede gebruiksaanwijzing online en wellicht met gebruik van
MyDecide.com als beslissingstool. Ik zie het allemaal al voor me; een online platform waar oudere gebruikers ervaringen uitwisselen en elkaar tips geven over gebruik van nieuwe media en andere hippe apparaten. Maar wel een platform waar het niet overduidelijk is dat daar ouderen komen. Het moet dus ook voor jongeren toegankelijk blijven. Misschien een mission impossible. Ik zie ook wel dat zo'n site gaat lijken op de
Consumentenbond. Ergens moet een tussenweg te vinden zijn. Suggesties?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten