AARP komt samen met de History Channel met een serie programma's over 'our generation', de babyboomgeneratie.
Eerder deze week besprak ik hier al de opkomst van speelgoed voor opa's en oma's. Desingklassiekers die door babyboomer opa's en oma's aan kleinkinderen worden gegeven.
Our generation maakte voor de eerste uitzending in de reeks een documentaire over het speelgoed van deze babyboom generatie. Zij waren het die in de jaren '50 en '60 kind waren. Voor marketeers vormden zij de eerste gelegenheid waarbij zij zich eraan waagden direct op het kind te richten in hun campagnes. Veel van dit speelgoed, denk bijvoorbeeld eens terug aan de G.I. Joes, behoort vandaag de dag tot de echte klassiekers.
De tweede aflevering behandelt de seksuele revolutie die door de babyboomers werd ontketend. Van Playboy tot Deep Throat tot de opkomst van het feminisme. Babyboomers veranderden wereldwijd de manier hoe men over sex praat. Taboe's werden doorbroken en grenzen verlegd.
27 februari 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten