De Rolling Stones leveren (onbewust) het bewijs dat babyboomers geld in het laadje brengen. Zelf vallen ze met hun 60+ net buiten de doelgroep. Zij waren immers de cultfiguren, iconen en idolen van de jaren '60, waar de babyboomers anno 2007 nog graag aan terug denken. De Rolling Stones staan voor velen symbool voor een vrijgevochten jeugd. Een stukje nostalgie dat al ruim veertig jaar muziek maakt.
En dat bleek tijdens de Bigger Bang tour in 2006. Mick, Keith, Ron en Charly haalden een luttele 150 miljoen Euro binnen, zo'n 92% van hun totale jaarinkomsten.
Ik was er zelf in augustus ook bij in de Amsterdam Arena. Het gros van het aanwezig publiek was babyboomer of ouder en betaalde graag de prijzen vanaf 90 Euro per kaartje. De aanwezige jeugd bleek vooral te zijn meegesleept door babyboomer papa, oom of opa.
Met hun touromzet laten de Rolling Stones bands met een jonger publiek mijlen achter zich.
Misschien is dat voor merken een bewijs dat ze zich beter kunnen gaan bekommeren om het bereiken van de welgestelde babyboomer doelgroep, dan zich uitsluitend te richten op de jeugdige consumenten.
En dat bleek tijdens de Bigger Bang tour in 2006. Mick, Keith, Ron en Charly haalden een luttele 150 miljoen Euro binnen, zo'n 92% van hun totale jaarinkomsten.
Ik was er zelf in augustus ook bij in de Amsterdam Arena. Het gros van het aanwezig publiek was babyboomer of ouder en betaalde graag de prijzen vanaf 90 Euro per kaartje. De aanwezige jeugd bleek vooral te zijn meegesleept door babyboomer papa, oom of opa.
Met hun touromzet laten de Rolling Stones bands met een jonger publiek mijlen achter zich.
Misschien is dat voor merken een bewijs dat ze zich beter kunnen gaan bekommeren om het bereiken van de welgestelde babyboomer doelgroep, dan zich uitsluitend te richten op de jeugdige consumenten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten