Deze week heb ik hem dan eindelijk gevonden . Ik zat sinds de Silver Economy Conference eind november vorig jaar al te wachten op de release van 'Turning Silver into Gold: how to profit in the new boomer marketplace' van Mary Furlong.
Haar boek is niet zomaar een boek. De meeste boeken over 50 plus marketing en 'targeting the aging population' zijn een compilatie van verschillende onderzoeken van derden. Mary doet dat niet. Zij put uit meer dan twintig jaar eigen ervaring op het gebied van vergrijzing en ouder worden. Mary combineert haar academische achtergrond met vergaande kennis van nieuwe internettechnologieën en schetst die in een reallife business omgeving. Zij ziet bijvoorbeeld net als ik grote mogelijkheden voor online social networking en geeft voorbeelden van niches op dat gebied. Voor een ieder die van plan is babyboomers als consumentendoelgroep te benaderen is dit boek een must read! Vrijwel alle mogelijkheden, kansen en bedreigingen van de babyboomermarkt worden aangestipt.
En de kritieken zijn lovend, getuige onder andere Kirkus Reviews:
Boomers have concerns and interests including health, investing, entertainment and travel, sexuality, entrepreneurship and technology, religion and spirituality and a vast array of philanthropic and social commitments. The title's silver may mean hair color, but the gold represents wisdom as well as wealth, "and how they will transform their financial worth into good works." … Furlong displays a genuine grasp of boomer sensibilities, especially those of decency and happiness and the common good; when she speaks of value added, it is not just the markup but how the product or service adds to the pleasure of living right and well.
Bestellen kan eenvoudig bij Prentice Hall. Met een creditcard is het boek binnen 4 a 5 werkdagen in Nederland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten