15 maart 2010

Eerste online magazine voor 50-plussers: ENNU


ENNU is daarmee een van de grootste 50-plus titels van Nederland. Het magazine is door de makers bedoeld als een positieve online gids voor mensen van pakweg een jaar of 50, die met een frisse blik op het leven iedere dag plukken. Vaste pijlers van het blad zijn politiek, sport, , gezondheid, vrije tijd, reizen, cultuur, financiën en wonen. De opzet en indeling is interactief en moedigt lezers aan zelf deel te nemen. Editie 1 wordt dinsdag 16 maart gepresenteerd in het Spoorwegmuseum en krijgt het thema Lente Liefde mee. ENNU is via www.ennumagazine.nl voor iedereen gratis beschikbaar. Deze maand presenteert ENNU een uitgebreid persoonlijk video- interview met de net 65 geworden Herman van Veen, Margreet Blanken over Medisch Centrum West, een dag uit het drukke leven van Gerdi Verbeet: voorzitter van de Tweede Kamer, lekkere lenterecepten, de boeken top 5, tips voor digitaal fotograferen, alles over online dating en de eerste aflevering van de docusoap over 45-plus voetballers. Ondersteund door visuele effecten en mooie muziek.

Redactionele online bladformule
ENNU magazine zal vanaf 16 maart maandelijks verschijnen en louter digitaal worden verspreid. Lezers kunnen zich gratis abonneren, zonder verdere verplichtingen. Naast de maandedities zullen rondom bepaalde thema’s specials worden uitgebracht. ENNU is de eerste redactionele bladformule die op deze manier online wordt gemaakt. De techniek om online magazines te maken wordt tot dusver alleen door bedrijven ingezet voor eigen klandizie.

A-merk adverteerders

ENNU is een initiatief van bureauvijftig, een bureau gespecialiseerd in 50-plus marketing en communicatie en Dutch Giraffe communications, dat zich specialiseert in het uigeven van online magazines. Voor deze eerste uitgave wisten de samenwerkende partijen een groot aantal A-merk adverteerders te interesseren: Unilever, selexyz, de Tweede Kamer, KNVB en het WNF. Daarmee onderstrepen zij de groeiende belangstelling voor de doelgroep 50-plus en hoe die succesvol te bereiken. Om de juiste toon te handhaven is een hoofdredactrice betrokken en wordt actief met tekstschrijvers en vormgevers gewerkt, die soms zelf tot de doelgroep behoren.

Geen opmerkingen: