Omdat ik zelf niet zo'n Boulevard kijker ben had ik het item gisteren gemist. Na een aantal tips vandaag ben ik de uitzending toch maar gaan bekijken. Het ging namelijk heel even over vergrijzing en het benutten van kansen.
Het verhaal wil dat Radio 10 Gold baas Jan Willem Brüggenwirth (Talpa radio) heeft besloten de programmering van de verliesgevende zender radicaal om te gooien. Nieuwe dj's en een programmering die ook een jonger publiek aanspreekt. En dat terwijl de zender al jaren aan marktaandeel van rond de 5% weet te behouden. Een overwegend ouder publiek, dat wel. Conclusie, luisteraars genoeg, maar te weinig advertentieinkomsten daaruit.
In de uitzending zijn Albert en Daphne het erover eens dat de oudere generaties een enorm marktpotentieel vormen. De verklaring van Albert waarom ouderen hun geld niet uit willen geven slaat echter de plan volledig mis:
"want wat er gebeurt. Iemand drinkt al zijn leven lang Douwe Egberts koffie en die stapt daar niet meer zo gemakkelijk vanaf, wat je ook maar over de zender gooit. Die zijn heel merktrouw"
Oordeel zelf. Kijk hier voor het item uit de uitzending van 5 maart jongstleden.
1 opmerking:
Wat een gemakkelijke clichegedachte van Albert Verlinde. Hij snapt er nog niet zoveel van. Het is allang bekend dat mensen uit deze doelgroep juist gemakkelijk overstappen op een ander merk. Logisch. Ze hoeven minder rekening te houden met anderen en zijn ervaren boodschappers. Staan bovendien open voor nieuwe dingen. Ze zijn toch ook ooit opeens gaan kijken naar RTL Boulevard?
Gerard Teuben van Years
www.bureauyears.nl
Een reactie posten