Maar goed, Zin dus. Kleinschalig nog qua opzet. Het eerste jaar, dus even afwachten hoe het loopt. En met de Hiswa als grote concurrent zullen veel (vooral mannelijke) babyboomers een deurtje verder naar binnen gaan. Terwijl er getuige de aanwezigheid van een aantal automerken en de tentoonstelling van een oude Porsche en Ferrari wel degelijk ook een mannelijk publiek werd gewenst.
Wat me opviel op de Beurs :
- Bedrijven zetten vrijwel zonder uitzondering te jonge mensen in voor de promo, een enkeling natuurlijk daar gelaten. Volgens mij is dat misser 1. Een ouder publiek spreek je aan met oudere en meer ervaren eigen werknemers.
- Teveel nadruk op de ‘welgestelde’ ouderdom. Kortom, goede doelen die proberen je geld af te troggelen. Kunsthuizen die dure schilderijen aanbieden, musea die donateurs werven, enzovoorts, enzovoorts. Geldklopperij.
- Ook hier een 'goede doelenplein'. Iets wat je dus ook op de vakantiebeurs al hebt. Ik was vrijdag met Yvette van Be-More. Zij stond op de vakantiebeurs en zag bij Zin genoeg bekenden.
- Helaas ook nog de 'oudere ouderenproducten'. De relaxstoelen, multifunctionele bedbodems, radiatorenombouwpakketten en zelfdenkende zonneschermen.
- Een fantastisch mooie stand van Dove. Met haar campagne kan het natuurlijk al niet meer stuk, maar ook op de beursvertegenwoordiging was goed verzorgd. Dames van de juiste leeftijd, voorlichting, gratis productsamples en levensgrote billboards van volwassen dames.
- Weinig bezoekers. Hoewel het vrijdag was en de doelgroep volgens de statistieken vaak wel tijd vrij heeft viel de drukte me reuze mee. Geen drommen mensen bij de stands, geen tekort aan stoelen bij de workshops.
- Workshops, voorlichtingen en doe-dingen. Zin is niet zozeer een beurs, alswel een uitje. Je kunt je voet laten masseren nadat je eerst de blaren hebt gedanst tijdens de tango workshop. U kunt de nieuwste Batavus fiets testen, maar ook prijzen winnen met darten. Er is voor iedereen wel iets leuks te doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten