05 maart 2007

Gaat 'The Economist' te ver?


Deze advertentie verscheen recent in het schutblad van The Economist. Gewaagd om op deze manier een onderzoek naar de Europese Unie aan te kondigen.
De vraag die ik mezelf stelde was, gaan ze te ver? Ik denk van wel namelijk. Met een lezerspubliek dat rond de 50 schommelt is belediging niet ondenkbaar. Tenzij die lezers hier de humor wel van in zien. De EU bestaat immers 50 jaar dit jaar. Het stereotype beeld van de vijftiger is die van een toekomstvrezende wijfelaar. Maar doorziet de gemiddelde lezer die grap?
Sommigen menen dat The Economist tot hier kan gaan en vooral niet verder.

1 opmerking:

years zei

Nee. De Economist kan haast niet te ver gaan. Dit is een typisch voorbeeld van de al jarenlange copy-campagne van de Economist. Meestal intelligent, humoristisch en scherp. Er schijnt een dik boekwerk te zijn met alle advertenties verzameld. Een aanrader! Gerard Teuben

www.bureauyears.nl