15 juni 2007

Booming business - geld verdienen aan babyboomers

In Nederland kennen we nog weinig titels op het gebied van 'booming business'. Ofwel, geld verdienen aan de babyboomers met producten en diensten (speciaal) voor hen. Ik heb er vaak over geschreven, stilletjes op gehoopt en heb zelf al talloze (schrijf)pogingen gewaagd. De titels die we hier kennen eindigen vaak slechts in een hanteerbaar segmentatiemodel. En natuurlijk, onderzoek is nodig, maar er komt een moment dat je kennis moet kunnen omzetten in de praktijk. Praktische tips en adviezen en goede praktijkvoorbeelden zijn nog niet gebundeld. En ja, er was in 2006 Babybooming business, maar ook dat verzandde uiteindelijk in een theoretische verhandeling.

Afgezien van mijn kunstjes op dit weblog ben ik geen begenadigd schrijver en is het me tot dusver dan ook nog niet gelukt om mijn visie en praktische aanbevelingen in boekvorm te krijgen. En dat terwijl ik na een jaar 'Mokkamarketing' over genoeg tips, trucs en voorbeelden beschik. Geen nood, ik blijf het gewoon proberen. Het begint immers met ambitie stelde iemand ooit.

Verspreid over verschillende blogartikelen heb ik een aantal internationale titels al eens behandeld (Mary Furlong's Turning silver into gold en Marti Barletta's Prime Time Women bijvoorbeeld). Grand magazine zet ze in een recent artikel, met de veelzeggende titel 'Boost your booming business' keurig voor me op een rijtje. De pdf vind je hier.

Geen opmerkingen: