30 juni 2007

Lichaam wellness training programma's?


Op zo'n semi-bewolkte dag als vandaag is het goed uit te houden met een interessant boek over babyboomermarketing. Ik mag wel stellen dat ik inmiddels de meeste wel heb gelezen. Ooit plaatste ik hier een overzicht van alle must read titels op ons vakgebied. Helaas was ik zelf tot op heden nooit aan Brent Green toegekomen. Zijn Marketing tot leading-edge babyboomers stond nog op m'n lijstje.

Weinig nieuws onder de zon en veel oude wijn in nieuwe zakken. Het boek is ook al een aantal jaren oud. Eén detail trok m'n aandacht. Als het gaat over 'boomer fitness' noemt Brent een twijfelachtig voorbeeld. Terwijl ik vooral denk aan sportscholen, hardlopen, gezond eten enzovoorts is dit één van zijn goede voorbeelden. Computersoftware waarmee je jezelf gezond kunt maken. Voor bijna 300 dollar per programma. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Mijns inziens zijn we voor dit soort zaken in Nederland over het algemeen te nuchter. En volgens mij kennen we zoiets hier ook niet.




Geen opmerkingen: