26 juni 2007

Brandchannel maakt special over ouderen

Interbrand, bekend van de jaarlijkse ranking van merken, heeft op haar weblog Brandchannel nu ook de ouderen ontdekt. In een speciale editie wordt aandacht besteed aan voornamelijk Amerikaanse omstandigheden, bijzonderheden over enkele bedrijven en het gedrag van de ouderen en in het bijzonder van de Babyboomers. Veel is relatief oud nieuws en voorspelbaar voor wie op deze site de bijdragen van Arjan en ondergetekende heeft bijgehouden. Desondanks is het goed om te lezen. Naast Dove als gewaardeerd voorbeeld van een merk dat de ouderen markt goed benaderd wordt ook Apple genoemd. Het schijnt dat Apple met haar producten erg veel ouderen aanspreekt vanwege het gemak en vooral het jeugdig en jonge imago die het de gebruiker geeft. Hier wordt een interessant onderwerp voor advertising en branding aangestipt maar helaas niet verder uitgewerkt. Wellicht iets voor de voolgende keer. Lees verder maar hier en hier.

1 opmerking:

Arjan zei

En ook Dick Stroud heeft deze opgemerkt. Zie hier zijn visie: http://www.20plus30.com/blog/2007/06/brandchannelcom-are-featuring-boomers.html