Op Foodholland.nl lezen we het nieuws over een conferentie die vandaag in Venlo heeft plaats gevonden.
De komende dertig jaar groeit het aantal vijftigplussers in Nederland met 45%, naar 7,1 miljoen. In een vergrijzende samenleving is er meer vraag naar goede voeding, afgestemd op ouderen. Met dat in gedachten bracht het Innovatiecentrum Gezonde Voeding (ICGV) verschillende voedingsproducenten, deskundigen en mkb'ers met elkaar in contact tijdens het seminar Seniorenvoeding op 13 juni in Venlo.
Eén van de sprekers op het seminar was dr. Hans van Schijndel, Science Manager van Yakult Nederland. Hij is verantwoordelijk voor het onderzoek naar de effecten van probiotica. Mensen ouder dan 60 jaar bezitten een duizendvoud minder 'goede' bacteriën in hun darmen dan andere volwassenen, vertelt hij. "Voor deze groep kunnen voedingsmiddelen met specifieke eigenschappen, zoals probiotica, belangrijk zijn."
Sjanny van Beekveld, Marketing Manager van Oerlemans Foods gaf tijdens het seminar een kijkje in de keuken bij dit groenteverwerkende bedrijf. Recent kwam het bedrijf met de ambachtelijke wortelwedges, met een knipoog naar de gezonde snack. Later dit jaar brengt Oerlemans een serie ambachtelijke maaltijden op de markt, voor een brede doelgroep, maar in het bijzonder voor senioren. Van Beekveld vertelde hoe Oerlemans dergelijke nieuwe producten ontwikkelt.
Het lijkt me een boeiende bijeenkomst geweest te zijn.
13 juni 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
http://www.youtube.com/watch?v=6p_7MpBhDI0
Leuk filmpje over voedsel uit de jeugd van de babyboomers. Jell-O sinds 1845. "there's always room for jell-o" Bestaat nog steeds, maar roept zeker bij babyboomers warme herinneringen op aan vroeger. Welke merken zijn bij ons eigenlijk nog oveer uit die tijd en roepen diezelfde herinneringen op?
Een reactie posten