15 oktober 2008

Weer zo'n beurs voor 55 plussers


Alsof het nooit ophoudt met mensen en organisaties die bedenken dat vergrijzing in Nederland betekent dat we beurzen moeten organiseren voor 50 of 55 plussers. In de hoop dat we dan de babyboomers bereiken, of in ieder geval die interessante groep ouderen waar iedereen het altijd over heeft. Ik word er soms een beetje moedeloos van. Hier weer een voorbeeld van een waarschijnlijk fantastisch strak georganiseerde beurs, met samenwerking met ouderenbonden en andere belangenorganisaties, duidelijk gericht op oude senioren, maar gebracht als 'dé beurs voor mensen vanaf 55'. Dat zijn nog geen senioren toch?

Ik denk dat we toch eens regels met elkaar moeten afspreken over het gebruik van 50 plus, 55 plus, 60 plus of 65 plus. Nu bekruipt mij nog te vaak het gevoel dat we alles op een hoop gooien en maar eraf pakken wat ons op dat moment het best uitkomt.

Ik gok dat deze beurs Ahoy niet plat krijgt. Tenzij ze Frans Bauer uitnodigen.

Ik ga in ieder geval uit nieuwsgierigheid en beroepsdeformatie wel even kijken en foto's maken. Gaat er iemand mee?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

en hoe was het?

Tom Rietsma zei

ik zag dat er dit jaar weer zo'n beurs is. Is het de moeite waard om heen te gaan?