09 september 2007

Goede reclame: Mercedes: ervaring wint van de jeugd


Vanmiddag zag ik een klein stukje van de Formule 1. Een echte fan ben ik niet, maar al zappend op zondagmiddag komt het soms ineens voorbij. Wat me vooral opviel speelde zich af tijdens het reclameblok. Het was deze reclame van Mercedes. Met in de hoofdrol de sterren die vandaag de dag de formule 1 domineren: Hamilton en Alonso. De jonge beloften van de formule 1. Nek aan nek strijden zij. Anything you can do, I can do better. En dat om beurten. Ik denk dat vooral de oudere formule 1 fans, net als ik, hebben gegniffeld aan het einde van deze commercial. Mika Hakkinen, inmiddels coureur in ruste, laat op subtiele, doch overtuigende wijze zien dat wijsheid met de jaren komt en dat het ervaring is die telt. Hij laat met één draai aan de knop van de sauna zien dat hij nog altijd de baas is over deze jeugdige talenten. Ervaring wint het van de jeugd. Wat mij betreft een leuk voorbeeld van reclame die ook een ouder publiek aanspreekt. Misschien niet zo bedoeld van Mercedes, maar mijns inziens wel zo ervaren.

Geen opmerkingen: