Er is hier al veel over het onderwerp gesproken. Ouderen zijn blijkbaar voor community sites de minst ontgonnen doelgroep. Vandaar ook dat daarvoor op dit moment de meeste iniatieven worden ontplooid. Terecht, want steeds meer ouderen ontdekken de mogelijkheden van het internet. Hier weer een leuk voorbeeld. Grandparents.com richt zich op grootouders. Slim, want als er iets is dat de babyboomers van nu belangrijk vinden, dan zijn het de kleinkinderen. Op de site vinden grootouders onderwerpen als reizen, cadeautjes, events enzovoorts. Het grootouderschap is iets dat hen erg aanspreekt. Ze hebben hun kinderen grootgebracht, verwend, laten studeren en goed terecht laten komen, nu is het de beurt aan de kleinkinderen om door opa en oma te worden verwend. Slim om daar als ondernemers of marketeer op in te spelen. We zullen daar in de toekomst nog legio voorbeelden van gaan zien.
Deze site is echters anders dan anders. Alle functies die een social network site dient te hebben zijn aanwezig, maar worden niet zo gepresenteerd. De makers houden het community karakter van de website meer op de achtergrond. Geen payoffs als 'largest community for babyboomers' of iets in die trant. Valse bescheidenheid. Volgens mij is dat de juiste manier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten