14 januari 2008

Nog een 50 plus beurs

Na mijn weinig lovende kritiek op de 55 Plus Expo in Arnhem bereikt mij vandaag het bericht dat eind februari een soortgelijke beurs wordt gehouden. De FIV 50+ beurs in Hengelo wordt gehouden van 21 tot 24 februari 2008. Met wederom de samenwerkende ouderenbonden en deze keer Wegener huis aan huis als grote partner.

Bij de communicatie rondom deze beurs ligt het feit dat het vooral op oude ouderen is gericht er iets dikker bovenop. "De kleinkinderen gaan graag met opa en oma mee" luidt het prominent op de homepage van de beurs. De beurs nodigt op 22 februari ook graag de kleinkinderen uit. Zij mogen gratis met opa en oma mee. Speciaal voor hen is de Kidz Valley op de beurs aanwezig.
Iemand die met me mee gaat?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Van de partij!

Anoniem zei

Geachte heer In 't Veld,

Als organisator van de fiv 50+ beurs, zou ik toch graag een reactie geven op uw bovenstaande bericht.
U schrijft dat onze beurs zich duidelijker richt op de oudere ouderen. Het tegendeel is echter waar! Wij richten ons vooral op de actieve 50- en 60plusser die nog midden in het leven staan en die behoefte hebben aan een bruisend (beurs)evenement waar op het gebied van lifestyle, wonen, vrije tijd, body & soul en welzijn & zorg van alles te zien en te beleven valt.

Ik noem artiesten, modeshows, workshops, 50+ sating, salsadansen entertainment en vermaak.
Graag verwelkomen wij dan ook u in februari in Hengelo!
Voor meer info: www.fiv-beurs.nl

Mvg,

Frikha Concepts BV

J.R.F. Nijhuis

Martijn de Haas zei

Geachte heer Nijhuis,

Het is erg leuk en interessant om uw reactie te mogen lezen. Dit geeft de lezers de mogelijkheid om iets dieper op de materie in te gaan. Als marketing & communicatie bureau voor de 50 plus markt delen we de mening van de heer in 't Veld. Het wordt ons in uw communicatie niet duidelijk waarom juist de 50 en 60 plussers naar de beurs zullen komen.
Onze eigen ervaring in marketing, communicatie en ook eventorganisatie heeft ons geleerd dat deze doelgroep zich niet met deze vormen van communicatie identificeert. Het sluit mijns inziens wel aan op de beleving van de wat oudere consumenten (65+).

Door uw gevarieerde aanbod en de samenwerking met oudere bonden zal het qua bezoekersaantallen ongetwijfeld een succesvolle beurs worden. Wij komen zeker een kijkje nemen om te zien of onze voorstelling van zaken juist is en wensen u uiteraard veel succes met de voorbereidingen.

Met vriendelijke groet,

Martijn de Haas

Active Development - 'Marketing & Communicatie voor de 50 plus markt'

Arjan in't Veld zei

Beste Richard, (en Michel)

Ik moet me bij Michel aansluiten. Het gevoel dat jullie communicatie mij geeft is ook ouder dan je misschien graag zou wensen. Al moet ik daarbij toegeven dat het aanbod van de Fiv-beurs een stuk jonger is ingestoken dan de beurs in Arnhem waar ik vorige week even heb rondgesnuffeld.

Maar goed, ik neem de uitnodiging graag aan en zal mij op 22 februari ook op jullie beurs begeven. Wellicht vinden wij nog een moment om elkaar de hand te schudden of een kop koffie te drinken.

Michel is er volgens mij ook die dag.

Hartelijke groet,

Arjan in't Veld

Anoniem zei

Volgens mij is de beurs in januari en niet in februari.

Arjan in't Veld zei

Dit jaar wel, maar vorig jaar niet. Het gaat over 2008 in dit bericht.