13 januari 2008

55 Plus Expo vreselijk oubollig en oud

Ik had het ook kunnen weten. Martijn waarschuwde me al voor het niveau van de beurs. Maar ik ben eigenwijs en zie dingen graag met eigen ogen. Dus toog ik zaterdag samen met één van mijn marketeers naar Arnhem voor de 55 Plus expo. De dame aan de kassa twijfelde duidelijk toen ik haar om twee kaartjes vroeg "Meneer, dit is een beurs voor 55 plussers hoor". Ze nam ons argwanend op. 6 Euro per persoon om ordinaire verkooppraatjes aan te horen. En een warm welkom van de zakdoekenverkoper die pal na de ingang zijn positie had ingenomen. 15 zakdoeken voor 5 euro.

Achteraf had ik de dame aan de kassa toen duidelijk moeten maken dat er weinig 55-65 jarigen op de beurs te bekennen waren en dat ze voor de statistieken blij mocht zijn dat wij de gemiddelde leeftijd omlaag haalden. Ik kan me levendig voorstellen dat iemand van 55 op zijn vrije zaterdag liever gaat winkelen dan in de Rijnhal in Arnhem naar een nieuwe traplift gaat kijken of zijn gehoor laat testen. Natuurlijk waren er ook normale bedrijven uit de regio. Die zijn door het woord 55 plusser en de signalen uit de markt verleid om een stand op te zetten. Zelfs het kwaliteitsmerk Hästens was vertegenwoordigd. Die hadden volgens mij beter aan hun reputatie kunnen denken.

Enfin, niet de moeite waard. Ik raad bedrijven sterk af om op deze beurs te gaan staan. De verveling was van de gezichten te lezen. We hebben het binnen nog geen kwartier uitgehouden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wilde graag, even reageren op het artikel van de heer in 't Veld.

Het maken van de aantijgingen en de opmerkingen mbt de 55 plus-expo kan ik in het oogpunt van vrijheid van meningsuiting nog tolereren, maar op het moment dat dit soort aantijgingen jegens een persoon of zoals in dit geval een organisatie worden gemaakt. is het misschien handig om de geloofwaardigheid van dit artikel, die mijns inziens op dit moment het nul-punt raakt, te toetsen door de wederpartij, in dit geval de organisatie, uit te nodiging om te reageren. op deze manier is het artikel namelijk meer gebaseerd op een mening ipv feiten.

Arjan in't Veld zei

Dag anoniem, dank voor je reactie. Ik heb onder eigen naam, voor eigen rekening en op eigen ervaring een recensie geschreven over een beurs die in mijn ogen weinig van doen heeft met de mentaliteit van de gemiddelde 55'er in Nederland. Ik was erbij, samen met mijn collega. Ik maak mij in mijn dagelijkse praktijk hard voor deze misvattingen. Uw beurs mag met recht een 65 plus beurs heten, maar geen 55 plus beurs. Laat u mij die 55'ers maar zien die uw beurs 'het' communicatiemiddel en evenement vinden voor vijftigers. U heeft alles wat in dit artikel staat te tolereren. Simpelweg omdat ik niemand heb niemand beledigd, niemand met naam of toenaam genoemd en geen beledigingen of racistische uitingen gedaan. Als u de volgende keer reageert zou ik graag hebben dat u dat ook onder persoonlijk vlag doet. Dan hebben we een dialoog.