Hoewel Prem Radhakishun pleit voor buitenlanders in Nederland als serieus te nemen doelgroep is het vooral een andere groep die volgens hem 'de nieuwe Nederlanders' vormen en waar marketeers zich dus met al hun pijlen op moeten richten. Het buitenland hebben we inmiddels al binnengehaald, maar nu zoeken die nieuwe Nederlanders zelf vooral het buitenland op.
"En wie doen dat het meest? Wie gaan drie keer per jaar met vakantie? Wie brengen de meeste trends terug naar Nederland? Wie zie je doordeweeks op de golfbaan? Wie rijden er in de duurste auto's rond? Wie bestellen de beste flessen wij, de oudste whiskey? Wie hebben een goed pensioen en veel tijd om het uit te geven? De witte 55-plussers die wat van de wereld hebben gezien en de schaapjes op het droge hebben". De babyboomers!
Prem meent dat de nieuwe Nederlander de consument op leeftijd is. Zijn advies: herontdek de witte 55-plusser. Buitenlanders? Die zijn veel te verdeeld en gaan volgens Prem op den duur hetzelfde gedrag vertonen als witte 55-plussers. Twintigers hebben geen geld. Dertigers zitten tussen de kinderen. Veertigers rennen hun carriere achterna. Kortom, de nieuwe Nederlander is veel dichterbij dan we denken. Het is een oom of tante, vader of moeder .
Prem, bedankt. Ik had het zelf niet harder kunnen beweren, maar gelijk heb je. Alleen wil ik het in dit geval liever niet hebben over 50 of 55 plussers, maar over volwassen, oudere, ervaren consumenten die donders goed weten wat ze willen en waar ze dat geld aan uit willen geven. Om ze te winnen moeten marketeers ze wel serieus durven benaderen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten